lördag 10 februari 2007

you try and make this so much fun when we know it to be quite contrary

Igår hade jag myskväll, med Farväl Falkenberg och finmat och ostbågar. Filmen var riktigt bra, men jag känner ett behov av att se den igen innan jag uttalar mig på riktigt. Finmaten bestod av mumsig röra med getost och kronärtskocka i tortillabröd. Idag smakar dock röran annanas, är inte det märkligt?

Ikväll är det inflyttningsfest hos Johanni, Johan och My. Jag tror, och hoppas, att det kan bli kul.

Jag förstår inte riktigt bara. Det verkar vara något med mig som gör att de gånger jag tar upp något jag tycker är jobbigt, som jag vill ha en förklaring till, slutar det med att jag får skit för det. Och att jag ska behöva förklara mig och be om ursäkt för att jag säger vad jag tycker. Det verkar som att man ska vara tyst bara, men ska man det. Det är frågan. Är inte det falskt?

Inga kommentarer: