söndag 11 februari 2007

memories

Festen igår var riktigt galet rolig, massa folk som jag inte sett på evigheter. Det fanns en ganska obscen kapsylöppnare i trä som lätt kunde förväxlas med en dildo. Den var (uppenbarligen) rolig att leka med, med tanke på korten som togs. (Det är inte så illa som det kanske låter.)

Ganska mycket öl också. Idag mår jag som jag förtjänar, har kurat i täcket hela dagen. Det sjukaste var nog att jag träffade en kille som gått på mitt dagis när jag var liten, och sen låg- och mellanstadiet. Jag pratade på en massa om att jag kom ihåg det ena och det andra, babblade om fröknar och sånt. Han mindes inte någonting. Och han tyckte att jag var konstig som mindes. Det är jag väl inte? Det är skumt. Jag har bland annat ett jättestarkt minne av att jag var hemma hos honom och tittade på en fågeldamm som låg i närheten av hans hus. Det kan jag tänka på ibland, det måste ha gjort intryck. Jag kan räkna upp alla barn som gick på mitt dagis och alla fröknar vi hade. Det har etsat sig fast, jag minns faktiskt jättemycket när jag tänker efter. Så nu är frågan, vem av oss är konstig? Jag är så van att minnas såna saker att jag tycker att det är rätt läskigt med folk som inte minns alls. Hmm. Svårt. Jag är glad att jag minns i alla fall.

Idag vann Anja igen. Det är ju obeskrivligt! Hon är grym. Jag fällde en liten tår när det var klart, hon är så äkta. Vilka bedrifter sen, jag är mycket stolt över henne.

1 kommentar:

Anonym sa...

det är du som är konstig. man kommer inte ihåg sånna saker. :P hihi!