tisdag 13 februari 2007

allt i ett enda tvivel: den jag letar efter ska försvinna i drömmar

jag behöver lite romance. lite paris, lite je t'aime.

"det är han som ska göra mig stark, vi skall resa tillsammans, vi skall jaga i öknarna, vi skall sova i okända städers rännstenar, utan bekymmer, utan sorger, åh! ska du ge mig det liv fyllt av äventyr som levs i barnböckerna!"

lite Rimbaud, för känslan.
kanske man bara känner så där once a lifetime?
men det kan vi inte gå med på.
(man ska inte nöja sig för mindre?)

nåväl. hjärtedagen är lite uttjatad. jag ska nog äta hjärtan i chocklad och leka med mina två favourite ladies här i staden. det blir inte illa det.

(man ska inte nöja sig med mindre, nej, men åh! allt det där nu igen då. fjärilarna, sommaren, det som var glömt? shit.)

1 kommentar:

Anonym sa...

vem behöver inte lite fucking romance då och då. du är min favorittjej! puss på dej.