lördag 3 februari 2007

le fabuleux destin d'Amelie Poulain

Ikväll har jag varit på 60-årsfest. Det var väldigt många som berättade att de hade sett mig när jag var liten, och frågade om jag mindes dem. Jag sa ja, jag ljög. Men det var roligt, det var jättegod mat. Getostsallad med kronärtskockor och oliver! Mmm.

Så kom jag hem och fann Amelie från Montmartre på tvn. Denna fantastiska film. Jag älskar allt, musiken, stämmningen, allt. Jag är Amelie. Inte lika snygg, så klart. Audrey Tautou är en av världens vackraste.




Imorgon ska jag se fransk film, på Tellus (sveriges äldsta biograf, har jag hört) i Midsommarkransen. Mads och jag ska gå på Paris je t'aime. Det kommer att bli greit.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. Är inte fransk film sådant du blir mobbad för? Du är machoist (nej, just nu är jag inte ens nära att stava det rätt), erkänn.

Johanni Sandén sa...

Asså Amelie är sååå twee! det är så twee som det bara går på på film.

Anonym sa...

hihi ja det ska vi! och vi ska röra våra rumpor dit också! amelie är så vacker att det sticker i ögonen. men du är minst lika vacker lilla helenius!
don´t think anything else.