tisdag 6 februari 2007

conundrum

Dagens reflektioner. Detta är anoying:

Människor med barn eller hundar. (Inte alla, men många. Folk som släpar sina ungar över gator när det är röd gubbe, till exempel. Det stör mig väldigt. Eller folk som inte tar hand om sitt hundbajs, eller har dialoger/monologer med sina hundar offentligt, som om de vore människor.)

Människor som ställer sig för nära när de ska prata med en. (Fatta, det är inte okej att stå två centimeter ifrån någon och konversera.)

Att det inte går att köpa en eller två KRAV-bananer på konsum, utan att man måste köpa ett kilo inplastat. Hur ska man göra om man bara vill ha en med sig? Och inte är särskilt bra på att planera?

Att de vegetariska alternativen oftast inte är lika goda som allt annat. Idag höll jag på att storkna av en avokadosnitt på Cafe Edenborg, de var starka och inte alls så goda. Medan de med kött och lax minsann var större och såg mer delikata ut. Det var dock gratis, så jag stoppade i mig några stycken ändå. Nåväl.

Att i princip alla som läste upp sina texter på vår "releasefest" av skrivkursantologin inte förstog själva att det var ganska pinsamt. Dåligt, rent ut sagt. Annas uppläsning var förstås fabulous, hon är den enda som kan.

Några trevliga saker:

Att min lärare på magisterkursen idag refererade till Six feet under. Det var coolt. Ingen verkade förstå, jag kände mig speciell.

Sen är det ganska roligt att sitta i en tunnelbanevagn som står minut efter minut och väntar in avgång, och person efter person kutar flåsande in i vagnen och får sedan stå och vänta i flera minuter. Det är ganska roligt (och ja, jag är elak ibland).

Lunch på restaurangen med malaysisk (?) mat. De har en fantastisk veggiegryta med massa godsaker, någon slags sojaprodukt från Japan som är sjukt god. Detta bör ni smaka, det är en upplevlse.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, Squash har blivit min nya grej. Det är jättebra träning och ja, jag börjar bli lite haj på det nu. funderar på att tävla i någon amatörtävling snart. såvida jag inte får knäoperation snart.

Anonym sa...

hihi det var EXAKT den sex&city.avsnitt jag menade. den som gick på natten. sam har alltid varit min favvo! carrie är bara ett mähä. fast hon är bra på vissa sätt.

haha respekt att du gjort en lista med saker som du stör dej på. har också tänkt göra en sån snart. :P

puss min pudding

Anonym sa...

hmm ja jag är jätteromantisk som henne. men lika galen som sam. hey i am a schizo!