torsdag 1 februari 2007

tiramisu och äppelkaka

En fin kväll till ända. Jag och Mads drack kaffe och åt smarrig vegomacka på Muggen, sen drack vi lite öl på ett ställe mitt i Götgatsbacken. Indigo var fullt, as usual, men det blev trevligt ändå. Mycket skoj och en del allvar, lite prat om passion och trygghet. Om vilka efterrätter vi skulle vara, Mads insisterade på att hon var tiramisu. Jag var tydligen äppelkaka. Don't know why. Jag hoppas att hon menade sån där god äppelkaka med kryss av deg på, annars vill jag inte vara med.

Annars var jag på Kungliga Biblioteket och läste hela dagen, himla fint där. En silig äldre herre, med kostym och väst och hela baletten åt lunch med mig. Vi pratade om språkregler, att folk slarvar så. Han var mest irriterad på att många säger autencitet istället för autenticitet, jag surade över sist istället för senast (jag vet att jag säger det själv ibland, men ändå). Bland annat. Jag tror att jag har fått en ny vän.

1 kommentar:

Anonym sa...

cool. jag vill också kunna gå till ett bibliotek (libary, som janitors dumma matbespisningspolare säger) och bli vän med herrar i väst.