fredag 2 februari 2007

now we can swim any day in november

Jag blir galen på allt klimatprat. Inte för att det tas upp, det är ju sjukt viktigt. Utan för att det fortfarande debatteras huruvida vi har orsakat klimatförändringarna eller inte. Det är ju obvious, vi borde prata om hur vi ska försöka fixa vad vi har förstört - inte om vi egentligen har gjort något. Jag vet att folk inte håller med, men jag lovar att människorna om hundra år kommer säga att vi var fullkomligt tokiga som höll på och ältade om våra hutlösa avgasutsläpp egentligen spelade någon roll. De människorna som inte kommer att ha några glaciärer kvar, och inte kan resa till några paradisöar. De kommer (med all rätt) att vara pissed off på det ständiga bortförklarandet. Herregud, stadsbor. Sluta kör bil, åk kollektivt!!! Det är inte en rättighet att sitta ensam i en milslång bilkö in mot stan varje dag, det borde förbjudas.

Ikväll vill jag gå på min kära litteraturvetarkompis Helenas nya klupp Felicita. Det kommer att spelas bra musik, kan jag lova. Men alla är ju så trötta, jag gillar inte tröttheten som tar mina kompisar. Kan den flyga sin kos, så blir allt fint och bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med om det du skriver om climate change, men samtidigt GÅR det inte att bevisa att förändringen inte är naturlig. Dock tror jag inte på det, självklart ligger vi bakom förändringen. Men någon förbättring blir det knappast för att lilla Sverige ligger i framkant, det är jättarna som måste vakna...tyvärr. Nu verkar USA ha gjort det, det är bra. Fattas bara Russia, Brazil, China osv osv osv. Men men, nu ska jag äta min andra pizza för idag, bli tjock, och bli full, och ikväll vill jag inte sova ensam.