fredag 6 februari 2009

lonely lips

Jag har haft en liten bloggpaus. Istället har jag trixat och knixat med CSN. Sett Markus Krunegård på stan (och då tänkte jag givetvis på Oskies F med h, som det nu är på tiden att länka till tycker jag). Framför allt har jag tittat på Mad Men. Underbart. Det stiligaste paret all time: Don och Betty Draper. Tjusiga flickor med fina klänningar och stiliga karlar med hattar. En oerhört sexistisk serie, men ack så snygg och beroendeframkallande.

Nu är det snart helg. Jag är redo. Igår filmade jag Ellsy när hon dansade loss till Lonely Lips (en trevlig gammal dänga med the Chordettes) och den lilla filmsnutten kan jag fortsättningsvis titta på när jag behöver ett gott skratt. Och idag har jag köpt en finfin blålila klänning med vita ränder i Betty Draper-stil på Beyond Retro! Kanhända blir det en finfin helg också, trots ändrade planer. Kanhända kommer Jenny af Örebro på ett spontanbesök imorgon. Så ska Camilla sjunga i kyrkan på söndag.

Lite Mad Men. Njut:





5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, när folk tänker på en när de ser Markus Krunegård så känns det verkligen som att man borde blogga om något annat ett tag. Men vad sött att du gör det!
Och tack för länken! Det är roligt att du tycker att det är "på tiden att länka till" mig, för jag har tänkt länka till dig sedan vi var hos Jonna men jag har inte vågat det!
Men då kan jag alltså göra det utan att känna det som om jag inkräktar i eran Familj. Vilken tur!

Anonym sa...

Oj, när folk tänker på en när de ser Markus Krunegård så känns det verkligen som att man borde blogga om något annat ett tag. Men vad sött att du gör det!
Och tack för länken! Det är roligt att du tycker att det är "på tiden att länka till" mig, för jag har tänkt länka till dig sedan vi var hos Jonna men jag har inte vågat det!
Men då kan jag alltså göra det utan att känna det som om jag inkräktar i eran Familj. Vilken tur!

Anonym sa...

(Jag blev så glad att jag inte kunde nöja mig med en kommentar.)

Anna sa...

ja, åh, klänningar!

Jonna sa...

vad kul att du bloggar igen! keep on!