måndag 9 februari 2009

academic english, part I

Jag har börjat läsa engelska. Det känns väldigt sofistikerat när föreläsarna pratar med tjusig brittisk accent, men i övrigt är det mindre spännande. Många vilsna själar verkar ha hamnat i denna grupp. Fast då och då så får jag chans att fnissa lite. Det händer nämligen samma underliga sak varenda föreläsning. Minst en timme för sent gör en äldre fetlagd herre entré. Han går fram till föreläsaren och frågar: "No handouts?". Och föreläsaren svarar: "No Michael. No handouts." varpå gubben går och sätter sig på en plats. Tre hundra vilsna elever ser lika förvånade ut varje gång. Det känns lite Roy Andersson möter The Office över det hela. Mycket märkligt.

Frågor: Vem är mannen och vad gör han där? Varför kommer han så sent? Varför envisas han med att fråga om handouts? (Vi får aldrig någonsin några stenciler gratis.)

3 kommentarer:

Jonna sa...

oj vad spännande! kan du inte nästa ggn ställa dig upp och fråga, typ, "nej nu vill jag faktiskt ha ett svar på varför det går till såhär" !!

Anonym sa...

Jag misstänker att den fetlagde mannen har blod på sina fingrar.

Anonym sa...

haha, roligt. en av nerdsen i min klass kommer alltid försent. en halvtimme försent. och han öppnar alltid dörren först, kollar på alla i klassen (som han ju vid det här laget bör känna igen), sedan går han ut igen, för att kolla på namnet på salen antar jag, och till sist kommer han in igen, med buller och brak. imorse blev det fnissattack à la "mala nostre pelle". det är något med denna dagen, den började med en fnissattack på bussen för att mannen bredvid mig andades så konstigt. shit, jag känner mig som elva. imorgon ska jag vara allvarlig. puss