onsdag 11 februari 2009

O nederlag!

Varför är det så svårt att hitta saker som man behöver? Jag har letat i flera dagar efter dammsugarpåsar. När jag väl hittade ett ställe som säljer dammsugarpåsar så hade jag glömt lappen hemma med vilken modell på påsar som jag ska ha. Nedrigt. Det är fascinerande hur många olika typer av dammsugarpåsar det finns! Hundratals. Finns inte en chans att hitta rätt om man inte vet i förväg vad man ska ha. (Det är däremot väldigt lätt att hitta fina saker som man inte alls behöver. Igår köpte jag en thékanna. Onödigt, men den var väldigt fin.) Måhända ett något irrelevant problem. Nåväl.

Igår trodde jag för övrigt att jag var dummast i hela världen. Jag fick ett pappersbrev! I brevet fanns en bilaga: liten knep och knåp-sida som jag kunde sysselsätta mig med. Ni vet, finn fem fel och räkna saker och sådant. Jag skulle finna fem fel på en bild med Hello Kitty - jag hittade bara tre! Som jag gruvade mig. Satt en rejäl stund och funderade, kände mig hjälplöst dum. Här sitter jag på Kb dagarna i ända och läser, så kan jag inte ens lyckas med ett pyssel riktat till en betydligt yngre publik! Jag fick lov att höra av mig till avsändaren för att få höra vad det stod på facitsidan. Det visade sig vara en kluris! Det fanns bara tre fel. Nu känns det genast lite bättre. Jag kan lägga denna incident bakom mig.

Inga kommentarer: