söndag 1 april 2007

today I stumbled from my bed, with thunder crashing in my head

Igår var födelsedagsfest hos Johanni, det blev lite för mycket vin känns det som. Vi slutade på kära gamla Skeppsbar, trots att vi först var på väg till Nalen och sen tänkte jag och junior möta upp Kalle på Riddarkällaren. Men den gubben gick inte, vakten var sur och påpekade att Anna inte ens var i närheten av 23. Nåväl.

Dagen var helt fantastisk! Jag och Waldo junior spatserade runt på alla möjliga secondhand-ställen, på jakt efter billiga och "speciella" kläder. Först var vi på Stadsmissionen vid Liljeholmen, det är så stort stort stort där. Man måste nästan ha en hel dag på sig. Jag hittade i allafall ytterligare två sjalar, eller scarves, till min allt mer utökade samling. Sen fikade vi på Kerstins jobb vid Mariatorget; vi åt mycket goda smörgåsar med avocado, morötter och keso. Yummie. Sedan gick vi till Judit och jag hittade en urtjusig, lättsinnigt röd Marilyn Monroe-klänning. Sen var jag glad resten av dagen, och planerade inför parisresan med flygande röd kjol. Åh!

Som ett storartat slut på den långa eftermiddagspromenaden gick vi och tittade vi på utsikten vid Ivar Los park, och jag tog ytterligare ett obligatoriskt stockholmsutsiktsfoto. Man kan aldrig ha för många såna?


Inga kommentarer: