onsdag 4 april 2007

sometimes I wonder if I'm ever gonna make it home again

Imorgon ska jag åka hem, det ska bli fint. Lyssnar på Carole King, hon är grym. Så stämningsfullt, men sorgligt.

Hela dagen har varit seg och svår, jag har cyklat som en tok runt stan och jagat böcker. Mitt knä är nästan överansträngt av detta oupphörliga, intensiva cyklande. Men redan är jag beroende, den som får för sig att ta min cykel ska dö.

Igår var det spelning på Stampen, en medpraktikant på tidskriften skulle spela med sitt band. Det var varierade spelningar må jag säga; då och då kände man sig förflyttad till någon ungdomsgård med blackmetal-vrål och då och då var det något riktigt bra. Mycket var ripoff på Green Day och Blink 182 dock, mindre spännande. Men en upplevelse var det. Det blev en del öl, igen, och jag, carolyn och luke stannade kvar sent. Vi pratade musik, och de retades med mig för att jag är such a baby. Jag är ju liksom minst, vilket de gillar att påpeka. Men men, skönt att vara yngst ibland - jag brukar ju vara gammeltackan med mina stockholmsladies.

Inga kommentarer: