måndag 16 april 2007

if you don't believe in any kind of magic, you're basicly dead.

Någon påstod att jag är sjukt franskt wannabearty. Till denne har jag endast några få ord: je suis désolée, mais je n'ai pas compris? Mon dieu!

Idag har jag cyklat och cyklat, stockholm runt. Säkert två mil. Jag lider nu av allvarlig överansträngning i mitt högra knä (det benet som jag bromsar med, och jag bromsar evinnerligen för att slippa krocka). Man lär sig stan på ett nytt sätt, med ett annat perspektiv. Det tycker jag är bra. Nu vet jag också att västerbron är sjukt lång, helt oändlig faktiskt. Innan hade jag bara anat det.

Jag har sett på filmer, Before sunrise och Before sunset. Det är en alldeles otroligt charmig historia. Men ack så mycket 90-tal. Och jag gillade verkligen inte Jesse, han är en ganska störig kille. I alla fall i första filmen. Men ändå en gullig historia, magisk romantik. Söt. Inte tillräckligt arty på långa vägar, men dock söt.

Inga kommentarer: