torsdag 15 mars 2007

utmaning

Jag har blivit utmanad. Och visst vågar man väl knappast tacka nej till oskies utmaningar, men: det finns inte fler att utmana ju? alla är paxade.


Spelreglerna:
Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. När jag var liten var min favoritleksak en gul leksaksbil av märket citroën. (Sen när jag fattade vad man skulle gilla att leka med gillade jag dockan Skrollan bäst, som man stoppade röda och blå små minicdskivor i ryggen på och då sa hon en massa saker, och grät.)

2. Jag hatar Jackass, det är det värsta tv-programmet någonsin. Jag irriterar mig på folk som gillar det, trots att det är mina vänner. Det programmet är rakt igenom fruktansvärt. De är skittaskiga mot djur, de är äckliga och spyr hela tiden, de ramlar och gör sig så sjukt illa. Jag tycker inte att det är roligt. Konstigt nog gillar massa människor Jackass. I don't understand.

3. Jag är oerhört lat när det gäller vissa saker, om en lampa går kan det ta några (eh, ganska många) veckor innan jag byter den. Jag pressar alltid i maximalt med sopor i soppåsen, tills det inte går mer, innan jag masar mig ut med den. Jag är ganska dålig på sånt där. Man kan säga att jag är motsatsen till Monika i vänner, men försöker verka lika duktig som henne.

4. Jag har pratat med Håkan Hellström. Det var så fint. Men det vet ni ju alla. Vad ni inte vet är att jag också har pratat med Lasse Brandeby, som Kurt Ohlsson, när han var i Gropen i Leksand när jag var tio. Jag var med uppe på scenen och han frågade mig något, jag minns att han var läskig.

5. Jag är ganska lättlurad, ibland. Jag förstår inte varför folk luras. Idag lurade Luke Skywalker i mig att det är brosk i fetaost. Jag reagerade panikartat. Dels för att jag hatar ordet brosk, det är det fulaste och äckligaste ordet. Dels för att jag trodde att jag hade stoppat i mig en hel del brosk, vilket jag ju absolut inte vill. Det var en hemsk upplevelse. Han var väldigt övertygande. Men jag gick inte på det helt och hållet, bara nästan. (Det vill säga, jag upprepade "du skämtar, du skämtar, du skämtar" och sen när han sa "ja" så låtsades jag att jag aldrig gick på det.)


6. Jag har aldrig, aldrig snattat något. Detta kanske inte är särskilt förvånande, men jag ångrar lite att jag inte har det. Alla verkar ha varit så wild and crazy, det kanske man borde ha varit. Jag har inte ens tagit en liten godisbit. Jag får dåligt samvete av allt, det minsta lilla.

Mina saker var inte så underliga. Jag är ganska förutsägbar.

Och de som jag väljer att skicka vidare denna lilla sjävbekännelseutmaning till är:
Mads Mikkelsen, Sockersötaste Elin, Nordman. Förlåt oskie! Utmaningen går åt pipsvängen. Det finns inga fler bloggare ju! Som jag känner. Damn!

3 kommentarer:

Anonym sa...

men vad jobbigt.

Anonym sa...

Snooker, en form av biljard, uppfunnen 1875 i Indien, av överste sir Neville Chamberlain (inte premiärministern). Antalet deltagare är två. Bordet är betydligt större än ett normalt biljardbord (spelytan mäter 356.9×177,8 cm). Fickor och bollar är mindre än i andra biljardvarianter. Bollmängden består av 15 röda och sex färgade, samt en vit köboll. De röda bollarna är värda en poäng vardera och de färgade mellan två och sju poäng. Det svarar väl på frågan, nej, det är inte ett dataspel. Det är, tro det eller ej, en sport. För övrigt är det kul att brosk har ett så mycket vackrare namn på latin - cartilago. Läs vidare på: http://sv.wikipedia.org/wiki/Snooker

Anonym sa...

mission impossible! search and destroy. jag antar utmaningen. over and out.

och du... fett kul med brosket.