onsdag 28 mars 2007

Hör på och håll mun, ack ni klentrogna.

Herregud, det är verkligen vår dessa dagar. Men snart blir det väl kallt igen, så det är väl bäst att inte bli för van vid solskenet. Men vad gör folk!? De klär av sig och springer barbenta och med linnen och t-shirtar. Är det bara jag som (låter som min mamma?) reagerar på det? Jag framförde min åsikt idag på lunchen, att folk på stan som är barbenta klockan nio på morgonen i slutet av mars har en eller två skruvar lösa, och alla skrattade rått åt att jag var en sån pensionär. Jag vet inte. Jag skulle bara tycka att det var väldigt kallt, för varmt är det ju inte. Kanske om man sitter i solen i lä, men på stadens gator. Skyl er! Har ni inte hört att man ska svettas in våren? Okej, jag medger att jag är lite pensionär, men hemma brukar det ju snöa åtminstone någon gång i slutet av april. Det är kanske därför jag är en sån årstidsfascist. Det roliga är att var och varannan har shorts och linne medan resten fortfarande går och flashar sina Canada Goose-jackor som är gjorda för minst trettio minusgrader. Tss.

Inga kommentarer: