måndag 26 mars 2007

soon, I guess, the summer comes around.

Idag har det varit väldigt mycket vår. Jag skulle gärna säga försommar, för det kändes lite så, med det vore nog att ta i. Man kunde med lätthet sitta i solen på trappen och dricka kaffe innan lektionen, och det var nästan omöjligt att slita sig från solskenet. Fenomenalt.

Sen promenerade jag och Kalle hela vägen in till stan från Universitetet, genom Lill-jansskogen, och det är inte en kort promenad. Det luktade vatten och vår och var väldigt fint, trots att Kalle rynkade på näsan åt hästbajset (asfaltsbarn, ni vet. Fattar inte att hästbajs hör till under en skogspromenad) När vi väl hade hittat fram till stadens gator gick vi till det där fantastiska sushistället vid Stadion, där veg-sushi kostar 85 pix för femton fina bitar. Det var gott, jag snodde massa kolor och Kalle rynkade på näsan åt att vi fick vänta en stund på maten. Nåväl. Trevligt var det, trots att jag var smått jobbig och skrattade oavrutet och utan reson. Jag skyller på tidsomställningen, trötthet får mig att flippa.

1 kommentar:

Anonym sa...

oooh, baby! jag har setat ute och solat i flera dagar i rad nu. ikväll blir det fest! ska och se juvelen på klubb phone me. har haft mina norska klasskompisar här tidigare idag och snart skal jeg til dem og se fotballkampen mellom norge och tyrkia. dessvärre är det ingen som vill på phone me med mig men jag går dit själv. :) snakkes snart puss