torsdag 22 mars 2007

don't eat me

Har ni sett den där obehagliga reklamen? Den med grisen som (nästan iallafall) säger: ät mig inte, ni vill väl inte att jag ska dö, jag som är så söt. Så är det reklam för nya fisk-köttbullar med en slogan som säger "Ät mer fisk". Herregud. Osmakligt. Jag hoppas att det snart kommer en reklamfilm med en liten fisk, gärna en torsk, som gnyr: ät mig inte, vi håller på att dö ut.

Det finns så mycket sjuk reklam nu. För att inte tala om äcklig. Den där tjejen som hånglar upp den där gubben för att hon "gör vad som helst för att bli rökfri". Usch! Och den där fruktansvärda sexistiska reklamen för Jägermeister. Med bartendern som är snuskig och serverar daddysgirl-flickorna iskall jägermeistershots så de får styva bröstvårtor. Sen står han och är äcklig och flinar. "Served ice cold". USCH!

Budskapet idag: ät grönsaker (eller, ät iallafall inte fisk och inte gris med motiveringen att det är synd om grisen för att den är söt), köp inte det äckliga nikotintuggummit och drick inte jägermeister.

Inga kommentarer: