onsdag 7 mars 2007

humor

Alltså, sidan med tjuvlyssningar är absolutely hilarious. Vissa är sjuka och märkliga, men många helt fenomenala. Den är ganska gammal, I know. Men rolig. Lite smakprov.

Tant ~70 hejar på kille ~20 vid spårvagnshållplats.
Tant: Jag kom på det!
Killen ser lite förvirrat på henne.
Tant: Ja! rappare heter dom ju! Som uppträder på skansen!
Killen nickar lite avvaktande.
Tant: Jag sa ju att jag skulle komma på det! Dom sjunger ju inte, dom står på scenen och sprattlar med benen. Och så pratar dom istället, sjungpratar. Rappare. Och så rimmar dom också! Det tycker jag är fascinerande! Nu glömmer jag det aldrig!


eller

(Några gymnasietjejer sitter och pratar med varandra.)
Tjej 1: Vilken klass går du i?
Tjej 2: Tvåan.
Tjej 1: Är du 89:a?
Tjej 2: Nej! Jag tog sabbatsår.
Tjej 1: Är du jude?

eller

(Två tjejer ~18 står och väntar på bussen, tjej 1 ställer sig spikrakt framför den andra)
Tjej 1: Vad är jag nu?
Tjej 2: Va?
Tjej 1: Ja, vad föreställer jag nu?
Tjej 2: Vad snackar du om?
Tjej 1: Men säg bara vad jag är!!
Tjej 2 (tyst): En stel människa?
Tjej 1: MEN FÖR HELVETTE! Jag är en piggelin ju! EN PIGGELIN! Det är kallt ute och jag föreställer en piggelin! Ska det vara så jävla svårt att se!?

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHA piggelinen var bäst.
ska det var så djävla svårt att se!