måndag 29 december 2008

dagboksanteckning, 4/1 1992

"Idag var jag orolig för Randi. Hon var tjock 41 cm runt magen. Kanske får hon barn. För katter brukar vara ungefär 29 cm runt magen tror jag. Vi får se inatt."

Jag hittade en gammal dagbok från när jag var sju och ett halvt. Det var märkligt att läsa. Men roligt. Fråga ett: hur vet jag hur många centimeter katter "brukar" vara runt magen? Fråga två: vad är det för katt jag skriver om? Vi har aldrig haft någon katt. Jag frågade mamma och pappa, de visste inte heller. Kanske är det grannens gamla katt. Men några ungar fick den aldrig, och inte skriver jag nåt mer om katten heller.

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha! vad kul! :D jag har också läst gamla dagböcker som jag skrivit, det är riktigt kul. men en ggn skrev jag i 11-års åldern om mitt behov av att "banta" vilket jag tyckte var lite sorgligt att läsa.

Johanni Sandén sa...

det var bergis en haschpsykos!

Anonym sa...

Haha, det var ett riktigt roligt dagboksinlägg!

Anonym sa...

haha, söte då! mina gamla dagböcker är fasansfulla att läsa. jag vet för väl vad som står i dem. tack för pratstunden idag. puss