tisdag 6 januari 2009

ett uppvaknande

Jag har precis varit ute på fikastund med Camilla och en händelserik promenad. Innan det så började jag skriva på ett inlägg om min nyårskoma:

"Jag har hamnat i någon sorts nyårskoma. Jag bara sover, alternativt tittar på dåliga tv-serier. Egentligen borde jag förstås göra annat, men efter alla tillställningar och dylikt under helgerna blir man ju ohjälpligt utmattad. Därför har jag inte heller gjort någon årsbästa-lista för förra året, det dröjer förmodligen en stund till."

Men nu! Nu är jag arg. Jag tror det hjälpte mot mitt ständiga sovande. När man är arg blir man pigg. Jag var som sagt ute på promenad, och tro det eller ej så blev jag knockad ner i en blomkruka av en kille som gick på som en ångvält. Det är snömoddigt på Stockholms gator, jag lider av ett dåligt balanssinne. Men ändå! Utanför McDonalds vid Norrmalmstorg står två små träd i ganska stora krukor. När man möter någon som tuffar på i snabb takt där så är det ganska svårt att värja sig, och personerna man möter brukar vanligtvis inse det. Inte nu! Nyss mötte jag denna idiotiska människa som bara gick rakt in i mig och vips flög jag med ändan först ner i den stora krukan, rakt in i det lilla trädet. Stannade han upp och ursäktade sig? Inte alls. Ingen reaktion. Och där satt jag i blomkrukan och dinglade med benen och kände mig allmänt dum. Så nu är jag arg. Så där kan man inte bete sig! Hoppas han sover dåligt om nätterna. (Men jag blev lite glad också för man måste ju skratta lite åt hur fånigt det måste ha sett ut. Det var upplivande hur som helst, och nu kanske jag kan sluta vara så slö. Vi får se.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

heléne! kom du hem något mer? jag är i umeå nu. det känns ledsamt. men the show must go on, som man säger.. ring mig om du är i tällberg! puss

Johanni Sandén sa...

uppdatera, segis!

Anonym sa...

Jag tyckte att det var någon som sade att hon skulle blogga samma dag som jag åkte hem från Stockholm, och det var ganska länge sedan. Inte för att jag tjatar, tänkte bara säga det. Puss