måndag 10 november 2008

a short bald guy with glasses

Häromdagen när vi skulle äta tårta på mitt jobb så var det en som sa att hon ville äta sin tårta med kniv och gaffel, och sedan ytterligare en som sa att hon också ville göra det. Märkligt. Det verkade som en trend påbörjades där vid bordet, varpå jag fnissande var tvungen att påpeka referensen till Seinfeld när George skapar en trend att äta Snickers med just kniv och gaffel. Men det värsta var att alla runt bordet bara tittade helt tomt och oförstående på mig! Ingen förstod vad jag menade. Då sa jag lite överslätande, ja, men ni vet George i tv-serien Seinfeld? Fortfarande ingen reaktion. Jag är häpen över detta. Av tio personer, majoriteten mellan 30 och 40 år, så visste ingen vad Seinfeld är! Är inte det konstigt? Är inte Seinfeld allmänbildning? Sen behöver man ju inte tycka om serien, eller ens ha sett särskilt många avsnitt, men jag trodde att alla visste att det finns en väldigt känd tv-serie som heter Seinfeld och att en av huvudpersonerna heter George. Tji fick jag, och sen följde en stunds pinsam tystnad.


2 kommentarer:

Johanni Sandén sa...

Det ÄR konstigt! Oavsett vad man tycker som serien så är det en av de största komediserierna någonsin och visades på svt när den gick och går nu ständigt repriserad på kanal 5.

Madeleine sa...

alla som inte vet om seinfeld är lite efterblivna.. och jag tittar på det exakt just nu!alltså jag är inte efterbliven. yes!