onsdag 5 november 2008



Eftersom att jag inte har skrivit sedan jag såg Okkervil river så måste jag nu basunera: det var fantastiskt. Det var så väldigt, väldigt bra att det förmodligen hamnar på topplistan av konsertupplevelser. Ack denne Will Sheff! Han ser ut som en vuxen Harry Potter och sjunger så nedrans bra. Detta fick Jenny att efter konserten med drömmande blick påstå: "Jag tror att jag älskar honom. Jag tror att det är han!". Nu kanske det verkar som att vi är fjorton, men tro mig, det var verkligen något alldeles extra.

För övrigt är jag upprymd över att Obama vann till slut. Nu kan man dra en lättnadens suck och förhoppningsvis somna inatt. Detta kan bli spännande, nu kan det väl kanske hända lite mer bland annat i miljöarbet från USA:s sida. Yey!

Och så har jag, tro det eller ej, blivit besviken på Håkan. Jag såg på Malous förmiddagsprogram på tv4 för några dagar sedan när Håkan gästade. Vilken pina! Han var hes och kunde inte sjunga. Han satt där och var fullkomligt frånvarande ("det blev lite för mycket tequila igår"). Vissa stunder var jag nästan övertygad om att han skulle kräkas. Åh, det var så pinsamt. Snälla söta rara Håkan, varför gör du så här mot mig? (Sen såg jag "Dom kallar oss kändisar" på Svt och nu allt är näst intill förlåtet. Näst intill.)

5 kommentarer:

Jonna sa...

jag är glad om jag tar mig för att beställa några nya skivor på nätet en gång i kvartalet.. avundas er lite som är så insatta i musik och går på konserter och jag skulle också vilja vara mer såå :) är even glad för obama, fick rysningar över hela kroppen när jag hörde om segern!

Anonym sa...

åhå, will sheff känns som att vi är lite 14 faktiskt. men vadå, det var för bra för att vara sant nästan. och jag kallade också på svt:s program med håkan, mycket, mycket bättre. det kändes skönt att se det efter tv4:s flopp. men jag tror att jag tänker skylla på malou, hon är inte klok.

Anonym sa...

Malou är helvetet på jorden. Jag har också försökt lyssna in mig på Okkervil.. det är ganska bra måste jag säga, men jag är inte såld än (men det blir väl som med The Shins... till slut.)
Bra att Bara Co'Bama fick vinna.. så vi slapp bindgalningen Sarah Palin. Tycker lite synd om McCain dock, han är ju så gammal.. och han såg så ledsen ut när han erkände sig besegrad.

Anonym sa...

haha "han är ju så gammal", ja, stackarn, han borde ha fått vara president ett par månader innan han lämnar in.

Anonym sa...

men herregud, jag såg det där med håkan på malous program. zappade bara över lite snabbt så jag såg inte när han sjöng, men när han SATT DÄR... alltså, stackars malou, faktiskt. and that's saying alot!