måndag 24 november 2008

när glöggen glöder i de fyllda glasen

I söndags var det pre-julmys och glöggpremiär hos de ljuvliga damerna på Midsommarvägen. Vi lyssnade på diverse julsånger, och apropå sånger har också Mads besatthet av Mister Sandman smittat av sig. Nu kan inte jag sova, men sången är lite julig med allt "bam bam bam" i stämmor så jag klagar inte. Det hade kunnat vara en värre låt man nynnar på i tid och otid. För övrigt diskuterades russin, vindruvor och vin samt att de tydligen äter katter på Island. (Lite kruiosa: apropå det samtalet har Elin gjort en blogg-comeback och raljerat över min syn på russin. För den som glömt hennes blogg efter den evighetslånga pausen så finns det nu ett inlägg tillägnat MIG! Jag storknade nästan av lycka.)

Nu så snöar det i Stockholm också! Jag förstår inte alla som ska klaga på att det snöar. Det är ju fantastiskt! Idag hörde jag några som ojade sig och sa "men det ska ju försvinna i slutet av veckan i alla fall". Varför i hela friden vill man att snön ska försvinna? Det är ju då det blir slask och outhärdligt. Nä, jag är nöjd så länge det är kallt och torrt och snön ligger vit på taken.

1 kommentar:

Jonna sa...

jag fattar inte heller varför man inte vill ha snön NU, det är ju för fasen december nästa vecka, det är advent i helgen, och tusen ggr bättre med kallt och torrt som sagt..