onsdag 3 oktober 2007

"Så blir du en Cosmo girl"

Kollade nyss på Sex med Victor på Svt. Det är faktiskt väldigt bra. De tar upp mycket intressant. Idag om normer och kroppar, i massa ungdomstidningar och sånt. Viktigt. (Och så har programmet en fin bit med Doris som signaturmelodi, vilket är trevligt. Jag hänger ofta upp mig på signaturmelodier.)

Apropå allt så fick jag en gratis Cosmopolitan i handen häromdagen på universitetet. Den tidningen, bland andra, är rätt upprörande.

En förfärlighet:
Under "69 roliga sexfakta" finns "År 2002 stoppades en kvinna i säkerhetskontrollen på Atens flygplats, när metalldetektorerna reagerade på hennes kyskhetsbälte. Uppenbarligen var hennes man lite orolig för vad hon skulle hitta på under semestern". Ja, det var ju kul.

I övrigt handlar mest de hundra sidorna om hur man är snygg, vilka som är snygga, vad killar tycker är snyggt, hur du ska "kela dig till en bra relation" - men obs! var inte klängig, hur du ska göra dig av med tjejen som din pojkvän kan vara otrogen med, hur ofta killar tänker på sex, fyra kroppstyper på stranden. Oh well. Fatta nu, alla tjejer, att ni måste vara snygga, men inte klängiga, och om ni är så här så kan ni lyckas träffa en kille som är otrogen och bara tänker på sex.

(Nåväl, vissa saker var dock ganska bra. Om p-pillers biverkningar, om att homosexualitet faktiskt är okej, om vaccin mot livmoderscancer.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, det är hemskt med såna tidningar. Nä, nu tror jag att jag ska kila ner till butiken och köpa King för att veta vad jag ska ha på mig, Slitz för att veta hur jag ska bete mig på krogen och Café för att... ehh.. läsa en bra intervju med Kent! Japp!