söndag 10 juni 2007

Vi vill, vi kan, vi törs!

En fin helg till ända, med Caramilla på besök. Vi har varit ute och strosat i värmen och dansat till schlager på bögklubb. Picknickat i tanto och druckit väldigt mycket rödvin med gänget, Lars också vilket var greit. Och ikväll var jag och Kalle på Jösses flickor - Återkomsten!



F a n t a s t i s k t.

Sjukt bra, inget annat kan sägas.
Nu är det så att ni som inte sett detta mästerverk ännu kommer att missa det, eftersom det var sista föreställningen ikväll. Och då har ni missat något fullkomligt lysande. Tråkigt. Alla borde se.
Befrielsen är så sjukt långt bort, den fullkomliga, för alla människor. Men nu kan då verkligen inte denna feminism anklagas för att vara vit, medelklass och heterosexuell. Bättre kan vi, och det visar Osten och gänget. Så underbart. Jag fällde många tårar, jag blir rörd av kampsånger. Jösses.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det där har nog linnea varit på, skulle jag tro. hon är mycket "jösses flickor" med skivor och saker. jag har precis varit och provianterat. 200 spänn för lite basics, it's insane! jag kommer få svälta här i nordlandet. jag längtar efter mitt ica med tre burkar kikärtor eller fem burkar krossade tomater för 15. har bara svettats på balkongen idag, förutom en liten sväng upp till majorstua där jenny jobbar idag. ska bli SÅ KUL att du kommer hit (räkna med en önskelista på svenska varor jag vill ha). puss

Anonym sa...

Men ja, vi kan vi vill vi törs, pöss!