lördag 23 juni 2007

Home sweet home

Åh, så var det midsommar igen, den finaste tiden hemma i dalom. Och det har plockats blommor! I min by har vi två stänger, och båda stängerna förses med tolv stora buketter vardera. Smörblommor, för solen och ljuset, och midsommarblomster mot sjön. Det tog en stund att plocka, och sen ska det ju lövas och allt möjligt. Och det var en trevlig afton, först hemma och sedan i leksand. Jag blir rörd av fiolspel och folkdräkter. Det känns kanske kliché, men det är så mycket minnen och fint i allt detta fiolspelade. And I love it.
Sen har jag och J fyllt år med, och det har firats! I Oslo gjorde vi tårta och tände ljus och sjöng så fint. Och jag fick tårta här hemma sen, och så fick jag en alldeles egen, väldigt fin gammal jordglob att leka med.


Hemma. Finast i världen.


Blomster.


Mer blomster.


Kväll.


Mamma i leksandsdräkt.

Birthday girls:

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis i efterskott! Det var skoj och ses i Olso, nästa gång blir i (förhoppningsvis) solsken på Accelerator på lördag!

Anonym sa...

tack! ja det var verkligen roligt att ses, jag hade jättekul på lördagen. sen var vi ju lite splittrade och så skulle ju jenny firas, men vi ses absolut på accelerator. hoppas att vädret blir bra bara. ses snart!

Anonym sa...

Oj, du har blivit blond! Det var coolt, och fint! Lika fint som Dalarna. Jag har flyttat in till Leksand nu. Jag njuter varje dag :)