tisdag 22 maj 2007

somliga blev för evigt inkapslade i sin ungdoms dårskap

Jag väntar, med den högsta förväntan, på Monika Fagerholms fortsättning på Den amerikanska flickan. Kan den komma snart?

Och med, om möjligt, ännu högre förväntan väntar jag på Harry Potter and the Deathly Hallows. Då kommer det att gråtas, vill jag lova.

Sommarens nöjesläsningslista blir bara längre och längre, nu är jag rädd att den är stressande lång. Och så får det ju inte vara. Jag har lovat somliga Hagmanfans att jag ska läsa Att komma hem ska vara en schlager. Kanske omvärdera, ta tillbaka a few hat-attacker. Efter Joyce Carol Oates Blonde, Gertrude Steins Ida, Sara Lidmans jag minns inte vilken? Det finns ju så många.. Och så ungefär tusen till.

Igår lekte jag med mina kusiner, vi gjorde sandprylar i lådan men jag var ganska oduktig. Jag ville bygga slott, men Ebba bara rev och hade sönder. Jag blev frustrerad, men sa inget olämpligt trots allt. Sen lärde jag Viktor att snärta maskrosor, trycka med tummen så de sprätter iväg. Hans pappa blev mindre glad (men jag blev poppis).

Inga kommentarer: