söndag 27 maj 2007

solen hettar upp nackhåret, kokar upp blodet i huvudet

Idag spillde jag i min morgondvala ut ett glas vatten på min mobiltelefon. Det var mindre bra, men den överlevde okej. Lite defekter på skärmen, men det kan jag nog klara. Det är ungefär det enda dåliga som har hänt idag, för det har varit som soligast!

Igår var jag hos Mads på party, det var roligt. Vi testade vuxenpoäng, det är inte helt sanningsenligt tror jag, men roligt att jämföra. Jag blev 27. Mads blev 33 going on 34. Haha. Och My blev 15. Sen träffade jag den odrägligaste kocken från förra sommarens slit på båtarna, på t-banan in mot stan. Jag tror inte att jag försökte skyla över mitt ogillande gentemot honom. Han skrek åt mig varje dag. Höll på och tjabblade över att det var så sjukt jobbigt att göra veg-mat. Igår sa han att han skulle köpa mig en morotskaka som kompensation för hans störiga beteende. Idiot.

Och idag! Idag har det varit loppis-market på Street hela dagen. Och solhäng i Tanto. En del glass har ätits. Och alla var där! 00talisarna till och med. Och massa fina dalavänner. Greit. Jag inhandlade två böcker, en skiva och en tröja för sammanlagda 55 pix. Och så träffade jag en poet på vägen hem, som höll med mig om att Bübins unge är något av det bästa. (ja, jag tycker det fortfarande efter minst 20 genomläsningar.) Fint med medhåll.

Men det är tokigt, det ska ju arbetas men solen liksom drar och sliter i en. Men inte vill man ha moln och grå himmel för det. Nåväl. So long.

Inga kommentarer: