måndag 5 maj 2008

skjut dom!

Jag börjar tröttna lite på att jobba, ibland, speciellt när solen skiner utanför fönstret och man sitter vid en dator. Det är inte riktigt rätt. Men jag vet, bortskämt att klaga. Och Försvarsmakten blablabla. Jag har blivit rätt intresserad ändå, efter att ha fått höra så mycket. Jag har bland annat börjat fråga folk om deras upplevelser i lumpen, nördigt nog. Men man blir ju så insnöad.

Men allt snack, ibland somnar man nästan. Då är det roligt när någon intervjuad person, som babblar på om Försvarsets problem drar något oväntat skämt. Till exempel det skämt som min far alltid har som standardsvar på allt. "Skjut dom". Om man gnäller det minsta, om man säger att något är dåligt så svarar min pappa alltid så.

Idag:
- Vad ska man göra med chefer som behandlar sin personal dåligt?
- Skjut dom!

Då fnissar jag. Länge. Och alla i rummet tittar skumt, när jag sitter framför datorn med hörlurar och fnissar hejdlöst. Men så är de flesta här torrbollar också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha! vad jag tycker att det är roligt att din pappa säger så. "skjuuut dom jävlarna!". och apropå kommentaren du lämnat på min blogg så kom jag att tänka på när jd säger till dr cox "and do you remember when you told me maybe i wasn't the worst resident of all time..?" och det var typ eight seconds ago.

Johanni Sandén sa...

Skjut torrbollarna!

Anonym sa...

Att skjuta folk har ju alltid lönat sig. Det kostar ju nästan ingenting! /Sgt. Valdemarsson