söndag 19 juli 2009

a diamond in my chest

Förra veckan var jag på två spelningar. Man skulle kanske kunna tro att det var av patriotiska skäl då de båda kommer från Dalarna. Men ack nej! Till en början, kanske. Men båda dessa är mycket hör- och sevärda. Mycket. (Visserligen blir man ju ändå riktigt stolt när det är folk från bygden som är så nedrans duktiga).

I onsdags spelade Francis på Södra teatern. Sångerskan är så karismatisk och fantastisk. Det var grymt. Grymt.


Nästa spelning var the tallest man on earth på kulturhustaket. Det började regna lätt innan spelningen, vilket gjorde oss ytterst tveksamma över att ens gå in (ut). Istället blev det magiskt. Alla stod inlindade i filtar och musiken kom helt till sin rätt. Åh, den där Kristian Mattson, han kan minsann.

7 kommentarer:

Limpy sa...

Men åh! Så dumt att missa Kristian liksom.

elly sa...

ja! ja! ja! synd att jag aldrig ens sett tallest. eller knappt hört. men jag har h ö r t att det ska vara något alldeles i särklass. nästa gång, då ska jag INTE missa...

Jonna sa...

1. Har sångerskan gått ES på Leks Gymnasium? Det ser ut som hon.
2. Kristian vinkade till mig från bilen härom dagen jag blev lite paff och glad!

Fridah sa...

Jag instämmer med ovanstående, jag hade också velat se Tallest. Inte för att jag ens var i närheten av Stockholm, men ändå.

heléne sa...

yes, allihopa. dumt att missa, hoppas ni snart får en chans att se.
jonna: jepp, det har hon!

Anna sa...

dom är så fina. båda två. finns tallest på spo'i'fy? /'arry o'er

Limpy sa...

Det finns en låt med tallest på Spottan.