fredag 21 september 2007

Om, och endast om

Gosh. Har precis haft filosofitenta. Jag är vanligen en extrem plugghäst, därför var jag sjukt nervös denna gång eftersom jag har slarvat så.. Har ju mest varit sjuk, inte läst eller gjort alls det jag ska. Men det gick okej.
Nu har jag varit sjuk i två veckor. Vad är grejen? Det verkar som att jag inte kan bli frisk, trots att jag proppar i mig c-vitamin på pappas beordran. Det kan vara så att det inte är hälsosamt att i sin sjukdomstristess läsa Harry Potter och se sista säsongen av Six feet under. Man snörvlar och grinar för mycket, kanske är det därför? Nåväl. Det är ju så tråkigt att vara sjuk bara!
Men i onsdags hade iallafall jag, Camilla och Lars en fin kväll. Vi stekte en massa plättar och åt med hemgjord sylt. Det var gott. Men Camilla och Lars kommer från en underlig släkt där man steker plättar i olivolja, vilket jag var tvungen att styra upp! Herregud, vilket dårskap. Plättar steker man i smör, alternativt olja som inte smakar oliver. Oliver är väldigt gott, men inte till plättar. Och därmedbasta.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahahaha, ja det där var det lustigaste jag hört. olivolja?!?