tisdag 11 september 2007

Damsport.

Jag har precis varit på genuskurs, och blir som vanligt sjukt taggad till diskussion. En tanke om allt tjat om att damsport är för mjäkigt och att sport är reserverat för män: jag såg en stund på USA mot Nordkorea idag - och herregud vad de spelade! Jag har aldrig riktigt tittat på damfotboll och har aldrig riktigt haft något att säga i diskussioner om att det är så mycket sämre och tråkigt och blablabla. För det första: det finns tusentals anledningar till att det är (om det nu är det?) sämre eftersom det inte ens varit vedertaget med damsport så himlans länge. Men: det jag såg på tv idag var en överaskning eftersom jag har hört att det ska vara så himla stor skillnad mot herrfotboll. Grejen är att det ju inte var det!! Det var en extremt bra och snabb match, klockrent och bra spel. Det var då betydligt mer tempo än herrmatcher som jag sett. Så jag tycker inte riktigt att snacket om att det är sämre håller, och jag har äntligen sett bevis på det. Ja. Just det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heléne! Skaffa Facebook! Alla har det! UTOM DU!

Anonym sa...

Men, Heléne, du som bloggade så duktig, stoiskt och bra under hela vintern och våren! Sommarlovet är slut nu, sätt i gång igen. Se så.