onsdag 18 mars 2009

hockey hockey hockey

Nej Oskar, man törs aldrig önska en repris. Varför gör Leksand så här. Va? Hur kan det gå bra säsong efter säsong och sen gör de så här. Va?

Så här är det. Jag bryr mig aldrig om hockeyn annat än när det är kvalserie. Alternativt om det vore slutspel, men det kan man ju knappast tänka sig som ett möjligt scenario. Det är när det gäller jag intresserar mig. Jag är alltså, om man ser det på ett sätt, ett ganska illojalt leksandsfan.

På samma sätt är jag med fotboll. Jag är engagerad när Sverige spelar. Men har inget till övers för något annat lag. Jag gillar Sverige och jag gillar Leksands IF. På ett blödigt sätt. Sporterna i sig rör mig inte alls. Det är lite märkligt, och jag vet egentligen inte om jag står för den här patriotiska sidan av mig. Men ändå! Det gör lite ont i mitt hjärta när de håller på så här och larvar sig.

7 kommentarer:

Johanni Sandén sa...

HAHAHA! Svaret är enkelt; Leksand är för litet för att ha ett elitlag i ishockey!

(förlåt mig, men jag har otroligt stor skadeglädje över att leksand misslyckas i kvalserien gång på gång de senaste säsongerna)

Jonna sa...

vad härligt att du skriver om hockey heléne! :) jag är också som du skriver, intresserad på ett lite blödigt sätt..

Anonym sa...

jag är inte intresserad av hockey. så det rör mig faktiskt inte i ryggen att de gör så här säsong efter säsong. det som är jobbigt är att oskarbjörnochmagnus blir så självmordsbenägna och tråkiga.

Anonym sa...

Hahaha, väl rutet, Elly!

Anonym sa...

Johanni: jag förlåter dig i n t e! fy tusan.

elly (och fridah: haha. det är sant. de tappar fullkomligt livsgnistan.

Anonym sa...

Det är ett tjockt täcke av mörker över Sverige just nu. Kanske ljusnar det mot sommaren... kanske ljusnar det om det blåvita-laget för en gångs skull levererar när det gäller. Men som sagt. Det är vidrigt, det är ondska, det är orättvisa spelscheman, jag kan hålla på hur länge som helst. Ska jag sluta nu? Ja. Usch. Men Heléne, jag uppskattar att du bryr dig, även om det bara är under kvalserien. Alla är ju inte illojala människor som Elly.

Anna sa...

jag är illojal men kan bry mig litegranna å. jag tycker leksands IF kan börja med innebandy. slipper de halka runt så mychi. eller kubb. kan de stå still.