torsdag 24 januari 2008

obsessed





Just nu är jag besatt av Twin Peaks. Det är ohållbart, bra tv-serier är en fara för min hälsa. Jag är liksom lagd så att jag blir besatt av saker. Ibland är det petitesser, som gröna oliver med citron i eller potatis och purjolöksoppa. Det stör ju inte min vardag, kanske min hälsa dock, eftersom jag äter samma sak i en vecka eller så. Frivilligt. Men det här är ju tokigt, stänga in sig hemma och sluta plugga för att jag helt enkelt inte kan sluta titta. Dvd-boxen ligger ju liksom där och frestar, med en hel massa osedda avsnitt. Och det stör mig. För charmen är ju att vänta på nästa avsnitt, riktigt sukta efter det. Men nej, att man inte har någon karaktär blir tydligt.

En sak stör mig. Jag har alltid varit så svag för Leo. Namnet Leo. Det är ett av mina favoritnamn. Det finns många bra Leo också, som Leo Morgan i Gentlemen. Som gör det fint. Men i Twin Peaks är ju Leo en riktig skurk! Det är inte alls bra. En skurk får inte heta Leo. Nej.

1 kommentar:

Madeleine sa...

hihi nu är det du som är söt!
jag kan också bli helt nerkärad i saker, och för tre år sedan var det twin peaks. måste få låna boxen av dej, okej?