onsdag 29 april 2009

30 Rock!



Okej. Det här kanske har sagts hundratusentals gånger. Men. 30 Rock är den roligaste tv-serien just nu. Alla gånger. Om om någon tycker att det går lite trögt i början, att första avsnitten inte är så roliga som alla säger - håll ut! Det blir bara bättre och bättre och bäst.

Ett exempel. I tv-serier gör folk alltid listor för att bestämma sig för kärlek. De radar upp för och nackdelar. Men det är aldrig roligt, Ross och Rachel bråkar och skriker över listan. Grejen med listan är ju att den implicerar att för- och nackdelarna är lika mycket värda. Vilket de ju oftast inte är. Därför gillar jag Liz Lemons lista som givetvis är fantastisk. När hon ska bestämma sig för om hon ska dumpa sin fåniga kille Dennis så hittar hon bland annat fördelarna "fixed the tv" och "makes good chili", samt nackdelarna "racist" och "not super smart". Vem vill inte ha en puckad rasist till pojkvän så länge han kan fixa tvn?

Nåväl. Se det här som en order: den som inte har sett 30 Rock bör göra det. Punkt. För övrigt finns några schyssta gästspel, bland annat DON DRAPER från Mad Men. Lovely.

3 kommentarer:

jonna sa...

nice med ny blogglook! :D jättefint!

bells sa...

hilleeee! jag vill inte se mera 30 rock överst på din blogg nu. come ooon!

Magnus sa...

Jag har följt ditt tips och börjat kolla på 30 rock.. och ja, jag väntar väl fortfarande på Aha-upplevelsen efter en sådär 6-7 avsnitt.. visst skrattar man till ibland, men jag hoppas att det blir bättre! Men visst är det ganska... småtrevligt.