tisdag 21 oktober 2008

det är synd om människorna

Det är roligt att DN:s Niklas Wahllöf sågar tv-serien Färjan. Inte för att man borde förvänta sig annat. Det måste ju vara det värsta skräpet som sänds? Bara reklamen räcker för att man ska må illa. Jag förstår inte varför någon skulle vilja titta på folk som är så pinsamma som de tydligen är på sådana kryssningar. Alltså, i reklamklippen för Färjan så ser man en man som är så stupfull att han inte kan ta sig ned för en trappa. Och folk som fuldansar och hånglar på ett dansgolv. Och folk som blir nedbrottade av vakter för att de beter sig allmänt illa. Är det roligt? Är det bara jag som skäms till döds och byter kanal i panik? Stackars, stackars människor. Det värsta är att Kanal 5 tydligen fått in hundratals brev från folk som vädjar till dem att inte sända bilder som kommer att få deras äktenskap att gå i kras. Det är vedervärdigt, jag ska aldrig mer åka på en sådan båt. Aldrig. (Då kan man fråga sig hur Viking Line tänkte, att det skulle vara bra publicitet för kryssningar? Hmm.)

Lite kuriosa: jag har faktiskt städat på just den här båten. För ganska många år sedan. Det var förmodligen det mest vidriga jag har gjort. Vi skulle städa badrummen på runt en minut per hytt. Ha! Det är ytterligare ett skäl att inte åka på den båten vill jag lova. Usch.

1 kommentar:

Anonym sa...

All publicitet är... som man brukar säga. Och är den dessutom gratis - slå till!