onsdag 9 april 2008

where does all the garbage go?

Jag blir så trött på min DN-prenumeration. Det är sanslöst hur mycket tidningar och delar man får som i alla fall jag gärna klarar mig utan. Varför kommer man inte på idén om en riktad prenumeration? Jag förstår inte. Jag vill inte ha DN Motor. Nej. Inte läser jag någonsin ekonomidelen. Och alla bilagor! Jisses. Jag skulle vara fullkomligt nöjd med nyhets- och kulturdelen varje dag. Det är ju bara de jag läser! Och På stan till helgen. Det blir finfint. Kan DN fixa det, please? Annars kan de gärna få gå med alla överblivna, olästa tidningar till pappersinsamlingen tusen meter bort jämt och ständigt. Och skämmas lite för att det slängs olästa tidningar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jadu, att de inte tänkt på det! i dessa dagar borde man tänka på regnskogen och växthuseffekten och inte skicka dn motor till litteraturvetare. jag gissar att de allra flesta slänger merparten av de olika extrabilagorna och -delarna utan att ha så mycket som bläddrat i dem. tänk så mycket papper i onödan... snart åker vi till umeejå-å, tja-la-la-la-laa! visst ska det bli kul!? kul även att du bloggat igen. det var ju hundra år sedan!

Anonym sa...

Du kanske borde läsa ekonomidelen. Den kan göra dig rik!