måndag 27 augusti 2007

end of an era

En stress-sommar går mot sitt slut, och nu kanske jag kan skriva lite mer här. Vem vet. Jag har ju mest brottats med uppsatsen, och jag är en sån som gillar att vältra mig i min misär. Och det ska ju ingen behöva läsa för hur kul är det?

Jag har iallafall tagit ledigt ett par dagar (och nej, den är inte riktigt klar än, men snart). Mest har jag läst Agatha Christie invirad i täcket och blåst såpbubblor i fönstret. Såpbubblor är underskattat, jag har övat och kan nu blåsa sjukt stora! Typ fotbollsize. Det kan jag roa mig med en bra stund (och nej, jag försöker inte vara "värsta poppig" som någon uttryckte det, såpbubblor är roligt bara.) Jag skulle också ge utlåtandet att A murder is announced är bättre än The ABC murders, men att Mrs McGinty is dead är bättre än båda dessa. Den har helt enkelt den bästa tvisten. Agathas är de enda deckarna värda att läsa, om man ska erkänna sitt litteratursnobberi. Men det är likväl ett faktum, ja.

Sen har det ju varit mellanstadiefest hemma hos Mads! Jag hade en helrätt slutetav80börjanpå90-outfit. Randiga tights, benvärmare, mussepigg-tisha. Volangtofs/tygsnogg på sniskan och sprayad snedlugg. Fabulous.

Well, det var väl ungefär det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det var JAG som sa att det var poppigt! men mest på skoj..det fattaru va? va? såpbubblor är sjukt kul. mer sånt så kommer världen bli ett bra ställe att leva på. AHA och sen måste jag säga att din outfit ägde. och vann! ehh ja.. vann.

Anonym sa...

tss, jaa, det var ju du. klart jag fattar, det är ju faktiskt lite poppish. nåväl. kom med på grönan ikväll lille mads! i know, min outfit var grym (ful visserligen, men helt rätt, ja.) men dina shorts var ju det i särklass bästa enskilda plagget, så där vann du.